هولوگرام

همه چیز درباره چاپ هولوگرام

5 روش برای بهینه کردن بودجه بازاریابی

روش برای بهینه سازی بودجه  اندک بازاریابی

یکی از درس هایی که در طول سال ها گرفته ایم این است که نباید ترویج و تبلیغ کسب وکار خود را متوقف کنیم. حتی در صورت کمبود منابع نیز نباید این کار متوقف شود.  اگر  شما بودجه بسیاراندکی برای بازاریابی های خود دارید باید  اولویت های خود را هوشمندانه انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم و تمرکز بر روی تبلیغات اینترنتی و بازاریابی آنلاین خواهد بود.

۱٫ یک بودجه بندی  مناسب برای بازاریابی اینترنتی خود داشته باشید

 شما نمی توانید کار خود را بدون اختصاص بودجه آغاز کنید.  خرده فروشانی در جامعه وجود دارد که همانند بیشتر کسب وکارهای کوچک  هزینه و بودجه تبلیغات خود را حذف می کنند. درک این موضوع زیاد هم دشوار نیست. زمانی که مشتریان خرید زیادی از شما انجام نمی دهند  چرا باید بودجه ای را برای بازاریابی آنلاین اختصاص دهید؟  خوب  موقعیت افراد در طول زمان تغییر پیدا می کند. ممکن است افرادی که قبلا قدرت خرید نداشتند در اثر گذشت زمان به توانایی خرید دست یابند و بخواهند  دوباره با شما وارد معامله شوند.

بعد از بهبود شرایط اقتصادی، خرده فروشان و کسب وکارهایی که حتی در شرایط بد نیز به تبلیغات اینترنتی خود ادامه داده اند موفق تر  خواهند بود. در برخی از موارد،  خرده فروشان  رقبای خود را نادیده می گیرند و به تنهایی به  تبلیغ محصول یا خدمات خود می پردازند. به همین خاطر باید این نکته را مد نظر داشته باشید که همیشه و در همه جا بودجه ای را برای تبلیغات آنلاین خود اختصاص دهید.

۲٫ فعالیت متمرکز بر روی شبکه های اجتماعی و بازاریابی سوشیال

 زمانی که گوگل پلاس کار خود را آغاز کرد بیشتر کسب وکارهای کوچک هیچ علاقه ای  در مورد آن نداشتند.  همین موضوع در مورد اینستاگرام و پینترست نیز وجود داشت. اما زمان به طور کلی تغییر کرده است. در شرایطی که شبکه های اجتماعی می توانند کسب وکار شما را تغییر دهند، توجه ویژه به آن می تواند بسیار موثر باشد. حالا باید به منابع خود نگاهی بیندازید و سطح کاری خود را مشخص نمایید

. اگر بخواهید در همه این شبکه های اجتماعی حضور موفق داشته باشید می توانید نتایج مد نظر خود را دریافت کنید؟ اگر پاسخ شما به این سوال منفی است خبر خوبی برای شما دارم.  بهتر است یکی از شبکه های اجتماعی را به دلخواه انتخاب کنید. زمانی که انرژی و هزینه خود را بر روی استراتژی بازاریابی اینترنتی برشبکه  اجتماعی کارآمد صرف می کنید، قادر خواهید بود همه منابع را کنار یکدیگر قرار دهید و یک استراتژی متمرکز و ساده شده داشته باشید. نمی توان گفت کدام یکی از شبکه های اجتماعی برای شما مفید و موثر است . این انتخاب به شما بستگی دارد اما باید بدانید که بیشتر کسب و کارهای B2C از شبکه اجتماعی فیس بوک و اینستاگرام برای معرفی و تبلیغ شرکت خود استفاده می کنند. این در حالیست که  شرکت های  B2B توییتر، فیس بوک یا لینکداین را برای فعالیت های خود انتخاب می کنند.

۳٫ معرفی فعالیت های اجنماعی از طریق تبلیغات اینترنتی و بازاریابی آنلاین 

 فرض کنید   فیس بوک را به عنوان استراتژی اجتماعی خود انتخاب کرده اید. این یک انتخاب خوب محسوب می شود زیرا فیس بوک یکی از شبکه های اجتماعی محبوب در سرتاسر جهان است. خبر خوب این است که تبلیغات در فیس بوک می تواند یک روش موثر و مقرون به صرفه باشد. شکل بالا نشان می دهد که تبلیغ پولی در فیس بوک بیشتر و بهتر از پست های غیر پولی عمل کرده است. شما می توانید از طریق این روش دسترسی خوبی به مشتریان خود داشته باشید.  به خاطر داشته باشید که  تبلیغ پولی تنها روش برای افزایش فروش در فیس بوک نیست. به عنوان مثال Columbus Car Audio حدود ۳۰۰ الی ۵۰۰ دلار برای کمپین تبلیغاتی در فیس بوک هزینه کرده است  و از همین طریق حدود  ۵۷ سرنخ به ازای  کمپین به دست آورده است. این در حالیست که نرخ تبدیل ۸ درصد  افزایش یافته است.

۴٫ بر روی بازاریابی از طریق ایمیل تمرکز کنید:

 برخی از اوقات ما همان کارهایی را انجام می دهیم که قبلا آن را انجام می دادیم زیرا با آن اشنا هستیم و می دانیم چگونه باید آن را به روش امن و مطمئن اجرا کنیم. برخی از کسب وکارها هنوز هم بودجه خود را بر روی تبلیغات موجود در دفترچه های تلفن  و سایر موارد  مرتبط با پست مستقیم صرف می کنند. این در حالیست که بازاریابی از طریق ایمیل اگر به درستی اجرا شود می تواند تاثیر خوبی بر روی درآمد افراد داشته باشد.

Harvard Business  مقایسه ای را بین پست مستقیم و نیز بازاریابی ایمیل انجام داده است. این مطالعه نشان می دهد که پست مستقیم  ۱۰۰ برابر بازاریابی ایمیلی هزینه بر است . این در حالیست که بازاریابی از طریق ایمیل ۹۵ برابر بهتر از پست  مستقیم عمل می کند. مانعی که در برابر بازاریابی ایمیلی وجود دارد نبود لیست مشترکین هدفمندی است که می تواند کسب وکار موجود را بهبود ببخشد. شما می توانید لیست مورد نیاز خود را به راحتی و نیز با قیمت کم ایجاد کنید. به عنوان مثال یک صفحه فرود در سایت خود ایجاد کنید و با ارائه پیشنهادهای جذاب همچون دانلود رایگان کتاب الکترونیکی، ایمیل افراد را  جمع آوری کنید.

شما می توانید از طریق اشتراک خبرنامه نیز اینکار را انجام دهید. زمانی که می خواهید تخفیفی را برای مشترکین خود ارائه دهید، اطلاعات ارزشمند در اختیارشان بگذارید یا تلاش های دیگری انجام دهید بهتر است رو راست و خاص باشید.  مشتریان خود را گول نزنید. هدف شما این است که مشتریان بیشتری به دست آورید که واقعا به کسب وکارتان علاقه مند هستند. اگر لیست بزرگی از ایمیل افرادی داشته باشید که هیچ علاقه ای برای کار با شما ندارند ، بازاریابی از طریق این لیست نیز بهره وری و کارایی لازم را نخواهد داشت.بر اساس مطالعات انجام شده در Hubspot، ۸۰٫۸ درصد از کاربران ایمیل های خود را از طریق دستگاه های موبایلی شان مطالعه می کنند. بنابراین زمانی که مشترکین خود را به دست آوردید، مطمئن شوید که قالب ایمیلی خود را برای کاربران دستگاه های موبایلی بهینه سازی می کنید. در این صورت ایمیل شما در چنین دستگاه هایی نیز به خوبی نمایش داده می شود.

۵٫ با عناصر بصری خود خلاق باشید

یافتن روشی برای ادغام  ایجاد محتوای تبلیغاتی  با وظایف روزمره می تواند زمان و هزینه شما را حفظ کند.  سعی کنید در کسب وکار خود فردی را بیابید که در تولید محتوای تبلیغاتی بصری به شما کمک کند.  به عنوان مثال یک آرایشگاه  مردانه را در نظر بگیرید. از آرایشگران خود بخواهید از کارهای خود در سالن آرایشگاه عکس بگیرند  و تصاویر را در اینستاگرام به نمایش بگدارند.

از هشتک های مرتبط در این شرایط استفاده کنید تا افراد بتوانند در صورت نیاز محتوای موجود را بیابند.شما می توانید از ابزارهایی همچون Sprout Social یا Hootsuite  استفاده کنید.  شما می توانید همین فرآیند را با فایل های ویدئویی خود انجام دهید.

حتما شما نیز  گوشی همراهی دارید که مجهز به دوربین است. برای گرفتن تصاویر از آن استفاده کنید و آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.شما می توانید نرم افزارهای ویرایش تصویر را برای آیفون و اندروید دانلود کنید و سپس تصویر ویرایش شده را در  محتوای تبلیغاتی خود بگنجانید. اگر گوشی هوشمند نتواند شما را به چیزی که دوست دارید برساند، می توانید از دوربین های DSLR استفاده کنید. این دوربین ها قادرند تصاویر حرفه ای تری در اختیار شما قرار دهند.

+ نوشته شده در  سه شنبه 12 ارديبهشت 1396ساعت 13:31  توسط نادر رفیعی